Snídaně jako start nového dne

Jestliže ráno nesnídáte a následně se divíte, proč až do oběda nejste schopni pracovat, pravděpodobně za to může právě vynechání snídaně. Aby mohlo tělo správně pracovat, je přímo nezbytné hned od rána zásobit tělo jídlem, které nebude příliš těžké ale ani nutričně chudé. Chce to vyváženou stravu, která dokáže tělo nastartovat a připravit ho na práci. Lidský mozek nejlépe funguje právě do odpoledních hodin, bylo by tedy nesmyslné, kdybychom se o tuto výhodu ošidili. Jaké jídlo tedy správně nakopne?

Jogurty s ovocem

Jogurt se jeví jako zdravá a rychlá snídaně, samotný jogurt však tělu nedodá potřebnou energii. Vhodný je jogurt bílý s vysokým množstvím bílkovin, který můžete dosladit medem či datlovým sirupem. Do jogurtu dále můžete přidat ovesné vločky, čerstvé či sušené ovoce. Mochyně peruánská, datle, meruňky, borůvky, jahody či jablka perfektně dodají tělu potřebnou energii pro kvalitní start dne.

ovocný jogurt

Smoothie

Rychlá varianta v případech, kdy nestíháte a příprava zdlouhavé snídaně je pro vás naprosto vyloučena. Stačí na malé kousky nakrájet několik druhů ovoce či zeleniny, přidat datle či med na oslazení či skořici a badyán pro chuť a následně vše rozmixovat v mixéru. Nekombinujte však příliš druhů zeleniny či ovoce, chutě se poté příliš míchají a žádná nevynikne. Rozmixovanou směs poté stačí nalít do speciální láhve na smoothie drinky či do běžné láhve na vodu a svou snídani si můžete vychutnat po cestě do práce. 

ovocné smoothie

Vejce na několik způsobů

Stará dobrá vejce, jejichž úprava je časově i manuálně nenáročná, doma se jich pár vždy najde a téměř v žádném případě nezklamou svou znamenitou chutí. Vaření vajec je nenáročné a hravě zvládnete udělat míchaná vajíčka, zatímco si čistíte zuby či čekáte, než se uvolní koupelna. Vejce můžete ochutit čerstvými bylinkami, kořením či zeleninou.